Lutein + Zeaxanthin (a szem egészsége)

Lutein
A zsírban oldódó lutein a béta-karotinnal együtt, a karotinoid típusú antioxidánsok vegyületcsoportba tartozik.
A lutein legfőbb természetes forrásai:
sötétzöld leveles zöldségek, káposzta, brokkoli, körömvirág szirma, tojássárgája, fekete áfonya, mangó.

Zeaxantin
A lutein, a zeaxantinnal együtt a retinában található úgynevezett sárgafolt alapvető alkotója. Ezt a két mikrotáp-anyagot a szervezetünk nem tudja előállítani, ezért csupán megfelelő táplálkozással tudjuk bevinni.
A zeaxantin természetes forrásai:
kukorica, citrusfélék, pritamin paprika, paradicsom, sütőtök.
 
Cink
Ez az ásványi anyag szobahőmérsékleten kékes színű, rideg, fémes elem. Neve a német Zink névből ered, magyarul horganynak is nevezik.
Ötvözetek formájában a cinket már az ókorban is ismerték, de magát az anyagot csak 1300 körül állították elő. Emberi szervezetben betöltött szerepére sokáig nem gondolt senki.
A szervezetben 2-3 grammnyi cink van, főleg a haj, a szem és a férfi nemi szervek tartalmazzák, de megtalálható még a májban, a vesékben, az izmokban és a bőrben is.
A cink részt vesz a normál szénhidrát-anyagcserében, a makrotápanyagok, a zsírsavak és az A-vitamin normál anyagcseréjében, valamint a normál sav-bázis egyensúly fenntartásában. Hozzájárul a normál csontozat, a normál látás, a haj, a köröm és a bőr normál állapotának fenntartásához. Továbbá hozzájárul az immunrendszer normál működéséhez, a sejtek oxidatív stresszel szembeni védelméhez, a normál szellemi működés fenntartásához, a normál DNS-szintézishez és a vér normál tesztoszteron szintjének fenntartásához. Szerepet játszik a sejtosztódásban, a normál fehérjeszintézisben és a normál termékenység és szaporodás fenntartásában.

Szelén
Nevét Szelénéről kapta, a görög mitológia Hold istennőjéről. Az 1800-as évek végére bizonyították be, hogy nélkülözhetetlen nyomelem a szervezet számára, mivel egy bizonyos glutation-peroxidáz nevű enzimet tartalmaz, mely megvédi a szervezetet a testünkbe került mérgekkel szemben. A szelén csupán 10-15 mg mennyiségben található meg az emberi szervezetben.
A szelén legfőbb természetes forrásai:
paradió, tonhal, napraforgómag, rizs, vörös húsok szárnyasok, teljes kiőrlésű lisztből készült pékáruk, kesudió.

E-vitamin
Zsíroldékony vegyület, amely a májban, a zsírszövetekben, a szívben, az izmokban, a vérben, a mellékvesékben és az agyalapi mirigyben raktározódik. Az E-vitamint a XX. század 20-30-as évei közt, a növényi olajok tanulmányozására irányuló kísérletek folytatása közben fedezték fel, majd izolálták, azonban csak a hetvenes években jöttek rá, hogy az ember számára létfontosságú anyagot fedeztek fel. Ellentétben a többi zsíroldékony vitaminnal, az E-vitamin, akárcsak a B-vitaminok vagy a C-vitamin, aránylag rövid ideig marad a szervezetben.
Legfőbb természetes forrásai:
búzacsíra, szójabab, növényi olajok, brokkoli, kelbimbó, spenót, teljes gabonamagvak, tojás.

Fekete áfonya kivonata 25% antocianin
Az antocianinokban gazdag fekete áfonya kivonata jelentős antioxidáns tartalmú.
Érdekesség
A bogyós gyümölcsök sötét vöröses-kékes színét az antocianin molekuláknak köszönhetik, amelyek a pH értéktől függően változtatják a színskálájukat, a pirostól kezdve a kékig.

Réz
A réz az egyik leggyakrabban és legrégebb óta használt fém, melynek jelenléte a szervezetünkben számos folyamat lezajlásához szükséges.
A réz a szervezetben hozzájárul a normál energiatermelő anyagcsere-folyamatokhoz, az idegrendszer normál működéséhez, a haj és a bőr normál pigmentációjához, az immunrendszer normál működéséhez.
 Legfőbb természetes forrásai:
paradicsomos szardínia, napraforgómag, rák, homár, földimogyoró, osztriga, aszalt szilva.

A-vitamin
Az A-vitamin zsírban oldódó vitamin. Ahhoz, hogy az emésztőcsatornából felszívódjon, zsírokra és ásványi anyagokra van szükség. Kétféle formában fordul elő az egyik az A-elővitamin, a másik az A-provitamin, amit karotinként ismerünk.
Hozzájárul a nyálkahártyák, a bőr normál állapotának fenntartásához. Részt vesz a normál vasanyagcserében, szerepet játszik a sejtek differenciálódásában. Hozzájárul a normál látás fenntartásához, és az immunrendszer normál működéséhez. Legfőbb természetes forrásai:
tej, tojás, sárgarépa, sárgadinnye, sárgabarack, sütőtök, spenót és az állati belsőségek (máj, vese, szív).

A termék ide kattintva elérhető